powiat łęczyński
facebook youtube bip epuap mapa strony kontrast strony powieksz tekst

MOW.272.4.1.2015

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
na zakup z dostawą do siedziby Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, według podziału na 7 pakietów (zadań):
1)Zadanie nr 1 artykułów spożywczych i jaj, CPV: 15800000-6; 01242000-5
2)Zadanie nr 2 mięsa, wędlin, CPV:15119000-5, 15131130-5;
3)Zadanie nr 3 drobiu, CPV: 15131500-0;
4)Zadanie nr 4 pieczywa, CPV: 15811000-6;
5)Zadanie nr 5 art. mleczarskich, CPV: 15500000-3 ;
6)Zadanie nr 6 warzyw i owoców, CPV: 15300000-1;
7)Zadanie nr 7 mrożonki, CPV: 15331170-9.

Zamawiający:

Powiat Łęczyński – Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
z siedzibą Podgłębokie 1A, 21-070 Cyców
Tel. 82 567 76 09
Fax 82 567 70 74

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej Ustawą

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu wynikające z art. 22 ustawy oraz z niniejszej SIWZ.

Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

Zatwierdził:

……………………………………………..
Dyrektor MOW Podgłębokie

Łęczna, 23 października 2015 r.

Zawartość Specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1.Nazwa i adres Zamawiającego.
2.Tryb udzielania zamówienia.
3.Opis przedmiotu zamówienia.
4.Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
5.Informacja dotycząca udziału podwykonawców w przedmiocie zamówienia.
6.Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających.
7.Termin wykonania zamówienia.
8.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
9.Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
10.Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń
lub dokumentów, z podaniem adresu poczty elektronicznej lub strony elektronicznej Zamawiającego.

  1. Opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia
    oraz oświadczenie, czy zamierza się zwołać zebranie wykonawców.
  2. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
  3. Wymagania dotyczące wadium.
  4. Termin związania ofertą.
  5. Opis sposobu przygotowania ofert.
  6. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
  7. Opis sposobu obliczenia ceny.
    18.Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym
    a wykonawcą.
    19.Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
    20.Czynności wykonywane przy otwarciu i ocenie ofert.
    21.Odrzucenie oferty, unieważnienie postępowania.
    22.Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy
    w sprawie zamówienia publicznego.
    23.Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
    24.Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, w sprawie zamówienia publicznego, wzór umowy stanowiący załącznik Nr 2 do siwz.
    25.Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
    26.Wykaz załączników.
  8. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Powiat Łęczyński – Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
z siedzibą Podgłębokie 1A, 21-070 Cyców, NIP 713-27-12-669, Regon 432496417, Nr konta bankowego 87 1020 3206 0000 8902 0034 5140
WWW: www.powiatleczynski.pl zakładka zamówienia publiczne
e-mail: mowksiegow@wp.pl Fax 82 567 70 74, tel. 82 567 70 74 wew.12
godziny pracy: poniedziałek -piątek 07:00 – 15:00,

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907
z późn. zm.).

Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

  1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  2. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup z dostawą do siedziby Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego
    w Podgłębokiem, według podziału na pakiety (zadania):
    1.Zadanie nr 1 artykułów spożywczych i jaj, CPV: 15800000-6; 01242000-5
    2.Zadanie nr 2 mięsa, wędlin, CPV:15119000-5, 15131130-5;
    3.Zadanie nr 3 drobiu, CPV: 15131500-0;
    4.Zadanie nr 4 pieczywa, CPV: 15811000-6;
    5.Zadanie nr 5 art. mleczarskich, CPV: 15500000-3 ;
    6.Zadanie nr 6 warzyw i owoców, CPV: 15300000-1;
    7.Zadanie nr 7 mrożonki, CPV: 15331170-9.

2.Uszczegółowienie potrzeb materiałów uwzględniono w formularzu oferty dotyczącym danego zadania.
3.Ilość i asortyment sprzedaży i dostawy w/w artykułów spożywczych i jaj; mięsa, wędlin; drobiu; pieczywa; art. mleczarskich; warzyw i owoców; podana w załączniku formularza ofertowego jest przybliżona i będzie ulegała zmianom dostosowanym do aktualnego zapotrzebowania MOW. Szacunkowa wielkość dostaw określona została w załączniku Nr 1 do siwz, tożsamym z załącznikiem Nr 1 do umowy, może ona zostać w trakcie realizacji dostaw zmieniana w wysokości do 40 % w zakresie ilości ± danego asortymentu.
4.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany gramatur uszczegółowionych w formularzach ofertowych poszczególnych zadań w przedziale ± 10% wielkości opakowania, po zmianie należy przeliczyć i zmienić odpowiednio proponowane ilości zamawianej pozycji art.
5.Dostawa artykułów będzie odbywać sukcesywnie według potrzeb zamawiającego zgłoszonych pisemnie faksem na minimum 1 do 3 dni wcześniej przed wymaganą dostawą.
6.Dowóz zamawianych artykułów do siedziby Zamawiającego będzie odbywał się na koszt Wykonawcy.
7.Zamawiający odmówi przyjęcia dostarczonych produktów w przypadku ich złej jakości.
UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:
1.Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia w ofercie asortymentu równoważnego (innego niż podany „z nazwy” przez Zamawiającego w formularzu ofertowym) pod warunkiem, iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych oraz użytkowych.
2.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przewidział w ofercie stawki podatku VAT obowiązujące na rok 2015, w przypadku dalszych zmian w stawkach podatku VAT w trakcie obowiązywania umowy w roku 2015, przewiduje się zmiany umowy w tym zakresie.
3.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na realizację zadań.
4.Zamawiający nie miał potrzeby skorzystania w fazie przygotowawczej do niniejszego postępowania z dialogu technicznego, w oparciu o zapis art. 31a do 31c ustawy Pzp.
5.Zamawiający nie zastrzega, iż o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie wykonawcy zatrudniający ponad 50 % osób niepełnosprawnych.
6.Zamówienie nie dotyczy dofinansowania środkami UE.

  1. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Dopuszcza się składanie ofert częściowych, zgodnie z zadaniami Nr od 1 do Nr 7 jw.

  1. INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA

Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia.

  1. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 7 Ustawy w przypadku:
– w przypadku wyczerpania ilości oraz asortymentu uszczegółowionego w formularzu ofertowym zgodnym
z zadaniem.

Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania
w zamówieniach uzupełniających cen nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym.

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy, tj. od dnia 02.01.2016 r. do dnia 31.12.2016 r.
?Dostawy w partiach do siedziby zamawiającego, w okresie obowiązywania umowy według potrzeb określanych w zapotrzebowaniu składanym telefonicznie, faxem lub drogą elektroniczną na 1 do 3
dni przed terminem dostawy, nie częściej niż trzy razy w tygodniu.

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
określone w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający wymaga, by Wykonawca przystępujący do przedmiotowego zamówienia posiadał zaświadczenie o wpisie do urzędowego rejestru bezpieczeństwa żywności i żywienia zakładów, firm
i producentów podlegających urzędowej kontroli przez Państwową Inspekcje Sanitarna lub Inspekcje Weterynaryjną na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4 ustawy z 25 sierpnia 2006r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. z 2010r. nr 136, poz. 914 ze zm.).
2) Posiadają wiedzę i doświadczenie.
Na potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku, Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywaniem z należytą starannością
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzech dostaw w zakresie odpowiednim do przedmiotu zamówienia (w tym odpowiedniego zadania) o wartości brutto nie niższej niż 10 000 zł każda,
z wykorzystaniem wzoru określonym w zał. nr 1 do siwz dla danego zadania.
3) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Zamawiający nie wymaga przedstawienia potwierdzenia dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
4) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający nie wymaga przedstawienia potwierdzenia dysponowania osobami.
5) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający uzna, że warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 50 tys. zł.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których brak jest
podstaw do wykluczenia; (cytuję):
Art. 24. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) uchylony
1a) uchylony
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidacje lub których upadłość ogłoszono,
z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sadu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidacje majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postepowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągniecia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postepowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągniecia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione
w związku z postepowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągniecia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postepowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągniecia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postepowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągniecia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sad orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów
o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźba kary;
10) wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo,
o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia
się wyroku;
11) wykonawców będących spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna lub osoba prawna, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca
2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.

  1. Z postepowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
    1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postepowania,
    z wyłączeniem czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba ze udział tych wykonawców w postepowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
    2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania oferta lub
    w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania oferta;
    3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postepowania;
    4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postepowaniu;
    5) należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
    i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.4)), złożyli odrębne oferty lub wnioski
    o dopuszczenie do udziału w tym samym postepowaniu, chyba ze wykażą, ze istniejące miedzy nimi powiazania nie prowadza do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postepowaniu o udzielenie zamówienia.
    2a. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania
    o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne
    i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
  2. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postepowania
    o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3.
  3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzucona.
    Art. 24a – uchylony.
    Art. 24b. 1. Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiazań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących miedzy przedsiębiorcami, w celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy.
  4. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiazań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących miedzy przedsiębiorcami, na ich zachowania w postepowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji.
  5. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d.
    Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”
    w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 9 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.
    Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
    z postępowania.
  6. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
    W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Dokumenty wymagane:
1.Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ, odpowiednio do ilości
składanych zadań.

2.W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
2.1.wykaz z ilością nie niższą niż 3 wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – w zakresie odpowiednim do przedmiotu zamówienia o wartości brutto nie niższej niż 10 000 zł każda z wykorzystaniem wzoru zgodnie z zał. nr 1 do siwz (przez wartość brutto należy rozumieć cenę netto plus należny podatek VAT) – dla każdego zadania odrębnie.
2.2.Kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, zaświadczenia o wpisie do urzędowego rejestru bezpieczeństwa żywności i żywienia zakładów, firm i producentów podlegających urzędowej kontroli przez Państwową Inspekcję Sanitarną lub Inspekcję Weterynaryjną na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2
w związku z art. 4 ustawy z 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. z 2010r. nr 136, poz. 914 ze zm.).
2.3.opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50 000 zł wraz z dowodem jej opłaty.
3.W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
3.1oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – z wykorzystaniem wzoru – wg załącznika nr 1 do SIWZ.
3.2aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3.3.wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały czynny udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt 3.
4Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
4.1.dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4.2.nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5.Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Do wypełnionego formularza ofertowego (zał.nr 1 siwz, oświadczenie dział IV, pkt.3) należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
Wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem – za zgodność z oryginałem.

UWAGA:
•Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
•W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) oraz
w przypadku podmiotów, o których mowa w § 4 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 poz. 231) , kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
•Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
•Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

  1. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, faxem lub drogą elektroniczną. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane drogą elektroniczną muszą być niezwłocznie potwierdzone pisemnie. Każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

  1. OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ORAZ OŚWIADCZENIE, CZY ZAMIERZA SIĘ ZWOŁAĆ ZEBRANIE WYKONAWCÓW.

11.1 Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kierując swoje zapytania na piśmie, lub faxem do Zamawiającego. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. , pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie specyfikacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
11.2Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim wykonawcom, którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, w tym samym czasie i w ten sam sposób bez podania źródła zapytania a także umieszczona zostaje na stronie internetowej (art. 38 ust. 2 Ustawy).
11.3W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu do składania ofert określonego w pkt. 16.1. specyfikacji, zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art. 38, ust. 4 Ustawy). Dokonaną zmianę specyfikacji przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia a także zamieszcza się na stronie internetowej.
11.4Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

  1. WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.

Elżbieta Filipczak – tel. (82) 567 70 74, fax (82) 567 70 74
e-mail: mowksiegow@wp.pl
Godziny pracy: poniedziałek do piątku w godz. od 7.00 -15.00.

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

  1. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ.

Składający ofertę pozostaje nią związany na okres 30 dni kalendarzowych od daty upływu terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą,
w tym że Zamawiający może tylko raz, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgodny na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłużej jednak niż 30 dni.

  1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT.

15.1.Oferta złożona zgodnie z załączonym wzorem powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki o których mowa w specyfikacji Zamawiającego;
15.2.Oferta musi być przygotowana zgodnie z wzorami, które stanowią dodatki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zgodnie z wymaganiami specyfikacji;
15.3.Wykonawca jest zobowiązany uzupełnić druki oferty, jeżeli zabraknie miejsca, należy dołączyć dodatkowe strony;
15.4.Oferta musi być przygotowana zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz z wymogami specyfikacji;
15.5.Oferta musi być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej bez użycia ścieralnego nośnika pisma, np. ołówka, pod rygorem odrzucenia oferty;
15.6.Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
15.7.Oferta musi być podpisana przez osoby wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania
w obrocie prawnym lub posiadające stosowne pełnomocnictwo;
15.8.Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/osób podpisujących ofertę;
Oferta składana przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcjum) musi spełnić następujące warunki:
?zawierać dokumenty i oświadczenia wymagane od każdego podmiotu;
?musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony;
?jeden z podmiotów zostanie wyznaczony do reprezentowania wszystkich występujących wspólnie podmiotów i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez umocowanych przedstawicieli pozostałych podmiotów
?wszystkie podmioty będą solidarnie odpowiedzialne za realizację umowy,
15.9.Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:
osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub dokumencie równorzędnym,
osoby legitymujące się odpowiednim dokumentem stwierdzającym ustanowienie pełnomocnika, określającym zakres umocowania. Dokument ten należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
15.10.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę z jedną ostateczną ceną (art. 82 ust. 1 Ustawy);
15.11.Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
15.12.Oferta musi być złożona Zamawiającemu w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie z opisem na kopercie:
pełna nazwa wykonawcy
adres
numer telefonu, faksu
NIP, REGON
OFERTA – na zakup z dostawą do siedziby MOW art. według zadania nr …. –nie otwierać przed 10.11.2015 r., godzina godz.10:15.

Ważne!
Oraz winna być oznaczona nazwą i dokładnym adresem oraz numerami telefonów kontaktowych Wykonawcy.
W przypadku wysyłania oferty sporządzonej zgodnie z zamieszczonym wyżej opisem pocztą lub przesyłką kurierską, gdzie podmiot dostarczający przesyłkę stosuje dodatkowe zewnętrzne opakowanie, należy zadbać o odpowiednie jego oznaczenie, by w sposób czytelny wynikało, iż jest to opakowanie zawierające ofertę w przetargu. Brak właściwego oznakowania koperty zawierającej ofertę, w tym również ewentualnych dodatkowych opakowań (kopert pocztowych, kopert kurierskich, itp.) może spowodować opóźnienie w ich dostarczeniu do komisji przetargowej
a w konsekwencji ich zwrot bez otwierania.
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem ponosi Wykonawca. Wykonawca otrzyma
w Kancelarii ogólnej pisemne potwierdzenie złożenia oferty wraz z numerem, jakim oznakowana została oferta.
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po zakończonej procedurze udzielenia niniejszego zamówienia.

15.13.Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca może zastrzec,
iż nie mogą być one udostępniane innym uczestnikom postępowania. Winien on wówczas wyodrębnić te informacje w formie osobnego pakietu. Pakiet ten ma być wyraźnie oznaczony „TAJEMNICE PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ INNYM UCZESTNIKOM POSTĘPOWANIA”.

  1. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT.

16.1.Oferty należy składać/przesłać do dnia 10.11.2015 r. do godz. 10:00 w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podgłębokim 1A 21-070 Cyców w sekretariacie pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia (art. 84, ust. 2 Ustawy);
16.2.Wykonawca może wprowadzać zmiany, do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzaniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie
o wprowadzaniu zmian musi być złożone według takich samych zasad i wymagań jak składana oferta, odpowiednio oznakowane z dopiskiem „ZMIANA OFERTY”,
16.3.Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania ofert, wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wycofaniu oferty. Powiadomienie o wycofaniu oferty musi być złożone według takich samych zasad i wymagań jak składana oferta, odpowiednio oznakowane z dopiskiem „WYCOFANIE OFERTY”.
16.4.Oferty złożone po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcy.
16.5.Otwarcie ofert nastąpi w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podgłębokim 1A
21-070 Cyców w świetlicy w dniu 10.11.2015 r. o godz.1015.

  1. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY.

Wykonawca podaje w ofercie jedną cenę za całość zamówienia w danym zadaniu. Cena musi zostać podana
w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Cenę oferty należy określić z należytą starannością, na podstawie przedmiotu zamówienia
z uwzględnieniem wszystkich kosztów związanych z realizacją zadania wynikających
z zakresu dostawy, niezbędnych do wykonania zadania i doliczyć do powstałej kwoty inne składniki wpływające na ostateczną cenę.
Jeżeli Wykonawca ma zamiar zaproponować jakieś rabaty lub upusty cen, powinien je od razu ująć
w obliczeniach ceny, tak aby wyliczona cena za realizację zamówienia była ceną całościową. Późniejsze, np.
w trakcie otwierania ofert, propozycje obniżek ceny nie będą przyjmowane przez Zamawiającego do wiadomości. Proponowana cena łączna powinna być podana w wysokości ostatecznej, tak aby Zamawiający nie musiał już dokonywać żadnych obliczeń, przeliczeń itp. działań w celu jej określenia. Zamawiający zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy poprawia omyłki w ofercie.
Zaokrąglenia cen w złotych należy dokonać do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5 zostaje skreślona, a druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie.

W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będzie brana pod uwagę cena łączna danego zadania. 
  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ.

Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą następowały w złotych polskich.

  1. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OBLICZENIA OFERT.

Kryterium oceny ofert:
• 1 – Cena – 97 %
• 2 – Działania podjęte przez Wykonawcę ujęte w art.29 ust.4 Ustawy Pzp – 3 %
Cena brutto dostawy – waga kryterium 97%
Wykonawca, który przedstawi najniższą cenę danego zadania, otrzyma maksymalną ilość 97 punktów, pozostali Wykonawcy otrzymają proporcjonalnie mniej punktów , stosownie do wzoru:

najniższa cena brutto dostawy
liczba punktów X = ———————————————— x 100 x 97%
cena brutto z oferty badanej

14.2. Działania podjęte przez wykonawcę, o których mowa w art. 29 ust. 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych – waga kryterium 3%, ocena odbędzie się w oparciu o oświadczenie wykonawcy na zał. Nr 3 i ewentualne załączniki do oświadczenia.
Wykonawca, który przedstawi dokumenty potwierdzające podjęte działania, o których mowa w art.29 ust. 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych otrzyma maksymalną ilość 3 punktów, pozostali wykonawcy, którzy nie podjęli działań w tym zakresie otrzymają 0 punktów. W/w działania powinny być odpowiednio udokumentowane
i potwierdzone przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy.

liczba punktów Y = 3

Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta przedstawiająca najwyższą ilość punktów uzyskanych z sumy, z podanych kryteriów.
Łączna ilość punktów =X+Y
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy danego zadania, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza.

  1. CZYNNOŚCI WYKONYWANE PRZY OTWARCIU I OCENIE OFERT.

20.1.Otwarcie ofert jest jawne i następuje po upływie terminu do ich składania, z tym, że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 Ustawy);
20.2.Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
20.3.Podczas otwarcia ofert zostaną ogłoszone nazwy (firmy), adresy Wykonawców oraz ceny, terminy wykonania, warunki płatności zawarte w złożonych ofertach (art. 86 ust. 4 Ustawy);
20.4.Zamawiający sprawdzi komisyjnie podczas posiedzenia niejawnego:
20.5.- czy Wykonawcy spełniają warunki określone w specyfikacji oraz w ustawie Prawo zamówień publicznych;
20.6.- w toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert;
20.7.- Komisja Przetargowa proponuje wybór oferty najkorzystniejszej, przez co należy rozumieć ofertę, która otrzymała łącznie za wszystkie kryteria najwyższą liczbę punktów.

  1. ODRZUCENIE OFERTY, UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA.
    Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
    ?jest niezgodna z ustawą;
    ?jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759),
    ?jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
    ?zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
    ?została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    ?zawiera błędy w obliczeniu ceny;
    ?wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r poz. 907 ze zm.);
    ?jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;

Unieważnienie postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
?nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy nie podlegającego wykluczeniu,
?cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
?w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5 Ustawy, zostały złożone oferty dodatkowe
o takiej samej cenie,
?wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
?postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

  1. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty w danym zadaniu, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, który złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączna punktację,
2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
4) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust 1 lub 2 Ustawy, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa
w art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
Termin zawarcia umowy nie może być krótszy niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane faxem lub drogą elektroniczną, albo 10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób.
Termin zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego może być krótszy jeżeli w postępowaniu
o udzielenie zamówienia:

  • została złożona tylko jedna oferta; lub,
  • w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego wykonawcy.

Przyjęcie warunków przetargu jest jednoznaczne z przyjęciem wzoru umowy proponowanego przez Zamawiającego.

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
    Zamawiający nie będzie żądać od Wykonawcy.
  2. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, WZÓR UMOWY.

Postanowienia oraz zobowiązania przyjęte przez wykonawcę poprzez złożenie oferty odpowiadającej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także wybór tak skonstruowanej oferty przez Zamawiającego stanowią integralną część umowy na dostawę artykułów według zadań od nr 1 do nr 7.
Wzór umowy w załączeniu.
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
?dalsze zmiany dotyczące stawek podatku VAT, które zostaną wprowadzone w trakcie roku obowiązywania umowy.
?Zamawiający przewiduje zmiany cen dostawy tylko i wyłącznie przewidziane w formularzu ofertowym na podstawie niezależnego od wykonawcy czynnika, podanego w formularzu oferty do sprawdzenia na stronie internetowej i dostępnego przez strony umowy nie częściej niż raz na kwartał.

  1. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.

25.1W toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcom, a także innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niżej cyt. ustawy , przysługują środki ochrony prawnej, przewidziane w Dziale VI „Środki ochrony prawnej” Ustawy z 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.).
25.2Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 Ustawy.
25.3Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami Ustawy czynności Zamawiającego podjętej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Ustawy.
25.4W przypadku zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
a)opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
b)wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
c)odrzucenia oferty odwołującego.
25.5Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
25.6Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
25.7Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania
w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

  1. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW

1.Załącznik Nr 1, Zadania Nr od 1 do 7 – Wzór oferty wraz z wzorami oświadczeń i częścią szczegółową potrzeb zamawiającego;
2.Załącznik Nr 2 – Wzór umowy
3.Załącznik Nr 3 – wzór oświadczenia dot. kryterium oceny oferty.