powiat łęczyński
facebook youtube bip epuap mapa strony kontrast strony powieksz tekst

Rok 2024

Harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu łęczyńskiego w 2024 r.

Starosta Łęczyński informuje, iż od dnia 1 stycznia 2024 r. zmianie ulega harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zlokalizowanych na terenie powiatu łęczyńskiego.

HARMONOGRAM PRACY

Od 1 stycznia 2024 r. na terenie Powiatu Łęczyńskiego utworzono 2 punkty nieodpłatnych porad.

PUNKT NR 1 prowadzony przez Powiat Łęczyński (nieodpłatna pomoc prawna)

Lokalizacja – ŁĘCZNA, ul. Staszica 9 pokój nr 7 budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej

poniedziałek 8.00 – 12.00

wtorek 8.00 – 12.00

środa 8.00 – 12.00

czwartek 8.00 – 12.00

piątek 8.00 – 12.00

PUNKT NR 2 prowadzony przez Stowarzyszenie „Sursum Corda” z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Lwowska 11,  wyłonione w drodze otwartego konkursu ofert. (nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, mediacja)

Lokalizacja nr 1 –  ŁĘCZNA, ul. Staszica 9 pokój nr 7 budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej

poniedziałek 12.00 – 16.00

środa  12.00 – 16.00  Mediacja

Lokalizacja nr 2 – CYCÓW
Urząd Gminy w Cycowie, ul. Chełmska 42, 21-070 Cyców

środa 12.00 – 16.00

Lokalizacja nr 3 – PUCHACZÓW

Gminny Ośrodek Kultury w Puchaczowie,

ul. Rynek 3, 21-013 Puchaczów

czwartek 10.00 – 14.00

Lokalizacja nr 4 – MILEJÓW
Zespół Szkół nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie, ul. Partyzancka 62 pokój  nr 20

wtorek 11.00 – 15.00

Zapisy na wizyty:

  • telefoniczne: (81) 53 15 281, w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Łęcznej,
  • za pomocą elektronicznego kalendarza wizyt: https://np.ms.gov.pl/
  • e-mail: pomocprawna@powiatleczynski.pl

Pomoc w punktach świadczona będzie osobom wcześniej zapisanym na porady.


Instrukcja umówienia i otrzymania nieodpłatnej pomocy prawnej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.

Zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702) nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku jest pomocą de minimis.

Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą ubiegająca się o pomoc de minimis przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej jest zobowiązana przedstawić następujące dokumenty:

  1. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w ciągu ostatnich trzech lat;
  2. oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy/nieotrzymaniu pomocy de minimis we wskazanym ww. okresie, wzór oświadczenia – czytaj więcej: pobierz plik;

Informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. nr 53, poz. 312, nr 254, poz. 1704, z 2016 r. poz. 238 oraz z 2020 r. poz. 1338) dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.

Pomoc prawna de minimis zostanie udzielona wyłącznie po dostarczeniu dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacji) w formie papierowej do Urzędu  Starostwa Powiatowego w Łęcznej (adres: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, ul . Aleja Jana Pawła 95A, 21-010 Łęczna). Po dostarczeniu wymaganych dokumentów zostanie umówiony termin porady.