W sobotę 17 lipca 2021 roku 16 uczniów Zespołu Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej pojechało na tygodniowy wyjazd do malowniczej miejscowości, z której rozpościera się jeden z najwspanialszych widoków na Tatry – do Gliczarowa Górnego niedaleko Zakopanego.
Wyjazd zorganizowany został w ramach projektu „Social Media and Social Life” numer projektu 2020-2-PL01-KA105-083018 dofinansowanego z Programu Erasmus +.
Głównym celem projektu jest promowanie wielokulturowości Europy poprzez różnego rodzaju kanały komunikacji (media społecznościowe), a tym samym przekazywanie uniwersalnych wartości, takich jak tolerancja, otwartość i szacunek do innych, które stoją za wspólnotą europejską. Projekt wpisuje się w cele akcji Programu Erasmus+ dla młodzieży związanej z podnoszeniem poziomu dialogu międzykulturowego, promowaniem solidarności, włączenia społecznego, podnoszeniem poziomu kompetencji kluczowych, wspieraniem uznawania edukacji nieformalnej oraz poszerzaniem międzynarodowego wymiaru działalność organizacji uczestniczących. Główne zagadnienia projektu skupiają się wokół kultury krajów uczestniczących – Polski i Litwy oraz promocji ich wartości kulturowych poprzez najnowsze media.
Cele projektu obejmują:
– uświadomienie uczestnikom wspólnych korzeni historycznych i kulturowych łączących Polskę i Litwę, a także różnic między naszymi krajami, które ukształtowały się przez setki lat;
– zwiększenie tolerancji uczestników, otwartości na inne kultury i zrozumienia różnic;
– przeprowadzenie happeningu promującego tematykę projektu oraz idee programu Erasmus+;
– wzmocnienie szacunku uczestników do własnej kultury i jej specyfiki, a także szacunku dla innych kultur;
– promocja programu Erasmus+ wśród młodzieży, w tym młodzieży o obniżonych szansach społecznych, geograficznych i ekonomicznych, a także wśród społeczności lokalnej Zakopanego.
Uczestnikami projektu jest grupa młodych ludzi z Polski i Litwy, w tym dwóch aktywnie uczestniczących liderów. To młodzi ludzie skupieni wokół obu organizacji partnerskich i zaangażowani w ich działania. Podczas wspólnych zajęć, prowadzonych w języku angielskim, uczestnicy wykonują różne zadania: przygotowują prezentacje i wieczory narodowe, nagrywają tik tok’i. Dodatkowo w ramach projektu umieszczane są relacje w mediach społecznościowych.
Serdeczne podziękowania dla Fundacji Krokus oraz Pani Zosi Michalskiej za opiekę, życzliwość oraz pomysłowość w organizacji zajęć.