W związku z 37. rocznicą wprowadzenia w Polsce stanu wojennego przez generała Wojciecha Jaruzelskiego, w Zespole Szkół Nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie odbyło się szczególne spotkanie upamiętniające to wydarzenie. Wykład o tematyce historycznej połączony był ze spotkaniem młodzieży z nowymi władzami Powiatu Łęczyńskiego.
Znakomity wykład połączony z prezentacją unikalnych zdjęć z czasów stanu wojennego przedstawił profesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Tomasz Panfil. Pełen ekspresji wykład połączony z osobistymi wspomnieniami profesora związanymi ze stanem wojennym był dla młodzieży doskonałą lekcją z historii najnowszej, przedstawioną w niekonwencjonalny sposób.
Słuchaczami wykładu byli uczniowie klas mundurowych, którzy mają zajęcia z historii rozszerzonej, uczniowie z technikum, szkoły branżowej oraz stypendyści z naszej placówki. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem prezentacji oraz wspomnień.
Upamiętnienie 37. rocznicy wprowadzenia w Polsce stanu wojennego było także okazją do powitania w szkole nowych władz Powiatu Łęczyńskiego. Dyrektor Zespołu Szkół Nr 2 im S. Bolivara w Milejowie Dariusz Szafranek zaprosił przedstawicieli władz powiatowych do uczestnictwa w wykładzie, stąd obecność Starosty Krzysztofa Niewiadomskiego oraz Wicestarosty Dawida Kosteckiego.
Władze Powiatu Łęczyńskiego postanowiły także uhonorować najwybitniejszych spośród wielu stypendystów: Laurę Kubić z klasy II LO, Radosława Wójcika z klasy II Technikum stypendystów Prezesa Rady Ministra oraz Patryka Widzińskiego ucznia Zasadniczej Szkoły Zawodowej stypendystę Lubelskiej Kuźni Talentów z Urzędu Marszałkowskiego.
Na zakończenie spotkania Starosta Krzysztof Niewiadomski również podzielił się ze słuchaczami swoimi wspomnieniami związanymi ze stanem wojennym.
Zdaniem uczniów była to niezwykle interesująca forma zaprezentowania trudnych faktów z najnowszej historii Polski. W tego typu zajęciach chcieliby częściej uczestniczyć. W tym miejscu należą się szczególne podziękowania dla Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie, który po raz kolejny umożliwił placówce uczestnictwo w tego rodzaju zajęciach.