HARMONOGRAM PRACY
Od 1 stycznia 2025 r. na terenie Powiatu Łęczyńskiego utworzono 2 punkty nieodpłatnych porad.
PUNKT NR 1 prowadzony przez Powiat Łęczyński (nieodpłatna pomoc prawna)
ŁĘCZNA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej, ul. S. Staszica 9, I piętro, pokój nr 7
poniedziałek 8.00 – 12.00
wtorek 8.00 – 12.00
środa 8.00 – 12.00
czwartek 8.00 – 12.00
piątek 8.00 – 12.00
PUNKT NR 2 prowadzony przez Stowarzyszenie „Sursum Corda” z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Lwowska 11, wyłonione w drodze otwartego konkursu ofert. (nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, mediacja)
MILEJÓW
Zespół Szkół nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie, ul. Partyzancka 62 pokój nr 20
wtorek 11.00 – 15.00
ŁĘCZNA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej, ul. S. Staszica 9, I piętro, pokój nr 7
środa 12.00 – 16.00 Mediacja
CYCÓW
Urząd Gminy w Cycowie, ul. Chełmska 42, 21-070 Cyców
środa 12.00 – 16.00
LUDWIN
Gminna Biblioteka Publiczna im. Andrzeja Łuczeńczyka w Ludwinie 52, 21-075 Ludwin, I piętro, sala informatyczna
środa 7.30-11.30
PUCHACZÓW
Gminny Ośrodek Kultury w Puchaczowie, ul. Rynek 3, 21-013 Puchaczów
czwartek 10.00 – 14.00
Zapisy na wizyty:
- telefoniczne: (81) 53 15 281, w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Łęcznej,
- za pomocą elektronicznego kalendarza wizyt: https://np.ms.gov.pl/
- e-mail: pomocprawna@powiatleczynski.pl
Pomoc w punktach świadczona będzie osobom wcześniej zapisanym na porady.
Informacja w sprawie działalności punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Łęczyńskiego
Instrukcja umówienia i otrzymania nieodpłatnej pomocy prawnej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.
Zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702) nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku jest pomocą de minimis.
Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą ubiegająca się o pomoc de minimis przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej jest zobowiązana przedstawić następujące dokumenty:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w ciągu ostatnich trzech lat;
- oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy/nieotrzymaniu pomocy de minimis we wskazanym ww. okresie, wzór oświadczenia – czytaj więcej: pobierz plik;
Informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. nr 53, poz. 312, nr 254, poz. 1704, z 2016 r. poz. 238 oraz z 2020 r. poz. 1338) dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
Pomoc prawna de minimis zostanie udzielona wyłącznie po dostarczeniu dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacji) w formie papierowej do Urzędu Starostwa Powiatowego w Łęcznej (adres: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, ul . Aleja Jana Pawła 95A, 21-010 Łęczna). Po dostarczeniu wymaganych dokumentów zostanie umówiony termin porady.